Osallistu ja tule palvelemaan

28.10.2023

Tule mukaan palvelutiimeihin

Tiimit valtuuttavat ja yhdistävät seurakuntalaisia. Jokainen tiimi vastaa omasta alueestaan: palvelee muita seurakuntalaisia ja ulkopuolisia, keskustelee ja tekee päätöksiä siitä, miten asioita hoidetaan ja ehdottaa hankintoja ja parannusehdotuksia johtoryhmälle. Tiimissä jokaisella seurakuntalaisella on mahdollisuus palvella Jumalaa ja seurakuntaa omalla osaamisellaan ja ajallaan.

Mitä tiimissä oleminen tarkoittaa?

Tiimissä oleminen tarkoittaa ennen kaikkea huoneenhaltijuutta, eli palvelutehtävää. Jumala on antanut meille kaikille lahjoja. Raamatussa puhutaan palvelijoista (me), joille heidän isäntänsä (Jumala) antoi leivisköjä (kykyjä). Vertauksen mukaan ei ollut niinkään väliä, kuinka monta leiviskää kukin oli saanut, vaan että näitä käytettiin uskollisesti. Samoin tiimissä jokainen tiimiläinen pääsee käyttämään lahjojaan ja palvelemaan koko seurakuntaa, ja kuten vertauksessakin, palvelutehtävä, eli oman osaamisen antaminen Jumalan käyttöön, on vastuullista toimintaa ja vaatii ennen kaikkea sitoutumista. (Matt. 25:14–30, 1. Kor 4:2). Tiimeissä meillä on mahdollisuus rakentaa yhteyttä toisiimme ja Jumalaan, ja pääsemme kasvamaan omalle paikalle seurakunnassa ja Jumalan suunnitelmassa. Löydä oma palvelutehtäväsi!

​Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, niin ​kerromme sinulle mielellämme ​lisää. Kaikkiin tehtäviin opastetaan, joten sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta.

• Viestintätiimi: Viestintätiimi huolehtii viestinnästä ja tapahtumamarkkinoinnista seurakunnassa ja sen erilaisissa tilaisuuksissa. Viestintätiimi huolehtii myös seurakunnan kotisivujen ja somekanavien päivityksestä ja sisällöntuottamisesta.
    Yhteyshenkilö Mertsi Ärling 040 509 2307
  • Keittiotiimi: Keittiötiimi vastaa keittiön toimivuudesta sen pelisäännöistä ja asianmukaisista välineistä. Tiimi huolehtii esim. sunnuntain jumalanpalveluksen kahvituksesta. Keittiötiimillä on tärkeä rooli seurakunnan yhteyden luomisessa. Tiimissä palveleminen ei edellytä erityistaitoja ja tarvittaessa sinut opastetaan tehtävään. Tärkeintä on halu palvella Jumalaa ja seurakuntaa. Yhteyshenkilö Anja Pylkkänen 050 372 7667
  • Miksaustiimi: Miksaustiimi huolehtii äänentoistosta ja esitystekniikasta seurakunnan erilaisissa tilaisuuksissa.
    Yhteyshenkilö Sami Kiiski, sami.kiiski (at) fortum.com, 040 586 2117
  • Musiikkitiimi: Musiikkitiimin tehtävänä on tarjota musiikki seurakunnan eri palvelumuotoihin, joista keskeisin on jumalanpalvelus. Kun suostumme palvelemaan lahjoillamme seurakunnassa toisiamme, Jumala Itse rakentaa samalla meitä. - Antaessaan saa!
    Yhteyshenkilö Johanna Kotipelto johanna.kotipelto@gmail.com
  • Lapsi- ja pyhäkoulutiimi: Pyhäkoulun pitäjille löytyy valmis materiaali vihkosta, joten itse ei tarvitse miettiä aiheita. Pyhäkoulussa voi toimia myös avustajana.
    Yhteyshenkilö Elina Posio neposio@gmail.com
  • Pappilan hätävara: Keräämme henkilöitä, joiden yhteystiedot listataan seurakunnan toimistoon. Ryhmän jäsenelle soitetaan akuuteissa asioissa ja tehtävissä.
    Yhteyshenkilö Kimmo Nykänen kimmo.nykanen@porvoonhelluntaisrk.fi
  • Siivoustiimi: Keskimäärin kerran vuodessa pidämme talkoot sisä- ja ulkotiloissa. Olet lämpimästi tervetullut mukaan. Näistä on erilliset ilmoitukset seurakunnan ohjelmassa. Talkoot ovat osoittautuneet hauskoiksi ja hyviksi keinoiksi toisiimme tutustumissa. Samalla olemme saaneet palvella suurta ja hyvää Taivaan Isäämme.
    Yhteyshenkilö Kimmo Nykänen kimmo.nykanen@porvoonhelluntaisrk.fi
  • Vahtimestarien tiimi: Vahtimestarit auttavat varsinaisten jumalanpalvelusten järjestelyissä ja valvovat järjestystä. Tehtävässä tarvitaan avointa mieltä ja vuorovaikutustaitoja kaikkien ihmisten kanssa.
    Yhteyshenkilö Kimmo Nykänen kimmo.nykanen@porvoonhelluntaisrk.fi